2011. május 25.

Tejszínes túrótorta

Csipi pár napon belül másfél éves lesz... Igen, igen, itt jön a "mennyire gyorsan telik az idő" kezdetű szöveg. De tényleg így van!! Akinek van gyereke, az biztosan érti, mire gondolok! Tavaly ilyenkor (fél éves) szülinapi tortát sütöttem, gyanítom az idén sem lesz ez másként. Addig is itt az előzőnek a receptje, arra határozottan emlékszem, hogy bár Csipi csupán szemlélni volt kénytelen a saját tortáját, mi igen jó étvággyal elfogyasztottuk. :)

Hozzávalók a tésztához: 
2 tojás
10 dkg cukor
1 vaníliás cukor
4 dkg keményítő
4 dkg liszt
fél kávéskanál sütőpor

Hozzávalók a töltelékhez:
1 citrom
zselatin fix
50 dkg túró
20 dkg cukor
4 dl habtejszín

Előmelegítjük a sütőt 200 fokra (légkeverésest 180 fokra), és egy kör alakú sütőforma (javaslom a kisebbet, így szép magas lesz a torta) alját pontosan beleszabott sütőpapírral borítjunk. Az oldalára nem szükséges semmi (sem sütőpapír, sem zsiradék)!
A tojásokat szétválasztjuk, a sárgáját 2 evőkanál vízzel habosra kikavarjuk, hozzáadjuk a cukrot és a vaníliás cukrot és még 5 percig kavarjuk. Rászitáljuk a keményítőt, a lisztet és a sütőport, és összedolgozzuk a tojásos keverékkel. A tojásfehérjékből kemény habot verünk, és lazán a tésztához forgatjuk.
Kb. 30 percig sütjük (anélkül, hogy kinyitnánk a sütő ajtaját), pár percig még a sütőformában hagyjuk, majd süteményesrácsra borítjuk. Ha kihűlt, vízszintesen félbevágjuk. (Mivel én nagy formában sütöttem a tortát, nem vágtam el a piskótáját, hanem megsütöttem kétszer.) Az alsó felét egy tálra vagy tortatartóra rakjuk, és körbevesszük a sütőpapírral kibélelt tortakarimával.
A citromot megmossuk, a héját lereszeljük, a levét kifacsarjuk. A túrót kikeverjük a cukorral, a citrom héjával és levével. A tejszínből kemény habot verünk, hozzáadjuk a zselatin fixet, és a túróhoz keverjük. Az egészet az alsó tortalapra kenjük. Lefedjük a másik lappal, és hűtőbe tesszük egy éjszakára. Tálalás előtt levesszük a karimát és a sütőpapírt, és porcukorral díszítjük.
Én az alkalomra való tekintettel másként díszítettem, de ennél a tortánál nem is a díszítés a lényeg, olyan finom!
Forrás: Reader's Digest - Örömteli sütés c. könyv

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...