2012. május 5.

Kakaós piskótatorta epres mézes mascarpone-krémmel

Az az igazság, hogy elég sok gasztronómiai magazint megveszek-olvasok, a Nők Lapja Konyhája még jár is, anyukámtól ezt kaptam ajándékra legutóbb a születésnapomon. Nagy várakozással töltött el idén, hogy a BBC Good Food is megjelenik magyarul, rohantam az újságárushoz már a megjelenés napján, és azóta is minden számot megvettem. De őszinte leszek: nekem nem az igazi. Vagy én vagyok túlontúl földhözragadt, vagy nem csípték el úgy alapjaiban a magyar célközönséget, de én még nem sok recept láttán éreztem ellenállhatatlan ingert a sütésre-főzésre. VISZONT a friss Nők Lapja Konyhában láttam egy szimpatikus epres piskótaszelet receptet, végül csak a krém maradt az eredeti, a többi dolgot saját képemre formáztam, de marha jó lett. És szép. :)


Hozzávalók a piskótához (kisebb tortaformába):
6 tojás
12 dkg cukor
1 vaníliás cukor
3 dkg kakaópor
9 dkg liszt
1/3 zacskó sütőpor
csipet só
Hozzávalók a krémhez:
25 dkg mascarpone
2 dl habtejszín
3 evőkanál méz
2 teáskanál vanília-aroma
kb. 10 dkg eper
Egyéb hozzávalók:
eperlekvár
eper a tetejére
piros tortazselé


A sütőt előmelegítjük 170 fokra (légkeverés). A tortaforma aljába vágunk kör alakban sütőpapírt.
A tojások sárgáját a cukorral és vaníliás cukorral habosra keverjük. A tojások fehérjét pici sóval kemény habbá verjük. A tojássárgás keverékbe fakanállal óvatosan beleforgatjuk a fehérjét és a sütőporral és kakaóporral elkevert lisztet. Formába öntjük, és 20-25 perc alatt készre sütjük (tűpróbával ellenőrizzük!). Menet közben ne nyissuk ki a sütő ajtaját. Ha elzártuk, negyed órát hagyjuk a tésztát a sütőben nyitott ajtónál hűlni, ezt követően vegyük ki. Ha teljesen kihűlt, késsel óvatosan segítve az oldalánál, vegyük le a tortaforma karimáját. Vágjuk vízszintesen ketté a piskótát.
"Nem szabad hozzányúlni, igaz, anya?" :)))
A krémhez először a tejszínt kemény habbá verjük. Majd a mascarpone-t a mézzel és a vanília-aromával összekeverjük, és óvatosan a tejszínhabba forgatjuk. 
"Már ehetem?"
A kettészelt piskótalapokat megkenjük eperlekvárral, kenünk rá egy réteg krémet, megszórjuk pálcikákra vágott eperrel, újra kenünk rá krémet, és ráigazítjuk a másik piskótakorongot, lekváros réteggel lefelé.
 Vissza-operáljuk a tortaforma karimáját. Finoman megnyomkodjuk mindenhol a piskótát, hogy a krém kitöltse a két réteg közötti rést. A torta tetejét is megkenjük lekvárral, és sűrűn kirakjuk szépséges eper-felekkel, vagy -negyedekkel. Piros tortazselét csurgatunk rá előírás szerint elkészítve, és hűtőbe tesszük pár órára, hogy szépen összeálljon.
Jó étvágyat! A férjem szerint jobb lett volna, ha középen puding van. De azt én ugye elvből nem... :)))

2 megjegyzés:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...