2011. március 25.

Sajtos tekercs

Ismeritek Limara Pékségét? Már-már legendák keringenek róla, nem véletlenül. Csak ámulok és bámulok a gyönyörűbbnél gyönyörűbb péksüteményei láttán. Van a blogján egy hajtovány elnevezésű recept, amit megcsináltam - persze még csak nem is hasonlít arra, ami Limaránál a képen van... De lényeg, hogy finom lett, és igazából egyszerű elkészíteni. Én pedig elhatároztam, hogy időről időre megpróbálkozom egy receptjével, mert mire nagymama leszek, úgy kell hogy kinézzenek az én alkotásaim is!!...

Hozzávalók a tésztához:
fél kg liszt
3 dl tej
2,5 dkg élesztő
1 tojás sárgája
0,5 dl olaj
1 evőkanál só
pici cukor 

Hozzávalók a töltelékhez:
10 dkg margarin
pici só
1 tojás
15 dkg sajt (én füstölt sajttal csináltam)

Az élesztőt kevés langyos tejben pici cukorral felfuttatjuk. Ezt követően a tészta hozzávalóit összegyúrjuk, és egy nagyon kellemes, könnyű kelt tésztát kapunk. Duplájára kelesztjük. A töltelék hozzávalóit kenhetőre keverjük.
A megkelt tésztát vékonyra kinyújtjuk - jó nagy lesz -, és megkenjük a töltelékkel. Feltekerjük, és trapéz alakokat vágunk belőle. A tetejükre kerülhet csipetnyi reszelt sajt. Sütőpapírral fedett sütőlapon még egy fél órát kelesztjük, majd 180 fokos sütőben megsütjük (kb. 25 perc).

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...