2010. november 15.

Karfiolkrémleves

Tudom, tudom... Nem vagyok valami eredeti... De annyira finom!!!! És szerintem ez még mindig nem része a legtöbb magyar háziasszony repertoárjának!
Csipinek a tejcukor-mizéria miatt tejszínezés előtt vettem ki egy tányérral, és joghurtot kevertem hozzá.

Hozzávalók:
egy kis fej karfiol
2 kis vagy 1 nagy krumpli
1 fej vöröshagyma
1 liter csirke alaplé (vagy fél húsleveskocka)
só, bors, szerecsendió
olivaolaj

A felaprított hagymát kevés olajon megfonnyasztom. Hozzádobom a rózsákra szedett és megmosott karfiolt, és pirítom egy kicsit. Felöntöm 1 liter vízzel (vagy csirke alaplével), fűszerezem. Amikor forrni kezd, hozzádobom a krumplikockákat. 20 percig főzöm (amíg jó puha nem lesz a zöldség), és leveszem a tűzről. Ha kicsit hűlt, összeturmixolom (én botmixerrel csináltam). Hozzáöntöm a tejszínt, majd összeforralom.
Mandulaszeletekkel tálaljuk, remek étel!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...