2010. október 8.

Egyszerű túrótorta

Ez a recept mindenkinek bomba siker. Nagyon egyszerű, és - lévén túrós süti - mindeki szereti.
Ráadásul Tulip rávilágított anno, hogy a lisztérzékenyek is torkoskodhatnak belőle!

Hozzávalók:  
fél kg túró
fél deci rum
2 citrom
vanília
10 dkg vaj
15 dkg cukor
2 tojás
1 ek sütőpor
4 ek keményító
csipet só


Előmelegítem a sütőt 180 fokra, kivajazok és kevés cukorral meghintek egy 24 cm-es tortaformát. 5 dkg mazsolát felforralok egy kevés rumban, majd leszűröm, de a rumból félreteszek 2 ek-nyit. (én ezt a műveletet 1 perc mikrózással oldom meg) Fél kiló túrót összetörünk, 2 citrom héját hozzáreszelem, és vaníliaaromával vagy vanília rúddal ízesítem. Hozzáadom a mazsolát és a rumot. Másik tálban 10 deka puha vajat összeturmixolok 15 deka cukorral, utána hozzáadok 2 tojást. Belekeverünk (elvileg fakanállal, én lusta persze robotgéppel) 1 ek sütőport, 4 kanál étkezési keményítőt, egy csipet sót, végül a mazsolás túrót. Tortaformába be,alufóliával lefedve 55-60 perc alatt megsül.
Csak porcukor kellene a tetejére, de én egy serpenyőben meg szoktam pirítani diót, cukorral karamellizálom és azt rakom a tetejére.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...