2010. szeptember 30.

Spenótos tészta

Spenót... brrr.... gondoltam én is, amíg meg nem tanultam ezt a receptet. Ezt GARANTÁLTAN minden kisgyerek és minden férj is megeszi. Mert finooooom!....... Ja, és nem utolsó sorban, ahogyan már megszokhattátok tőlem, azért is praktikus, mert mindig minden hozzávaló van a konyhámban!

Hozzávalók:
orsótészta
1 doboz fagyasztott spenót
3 tojás
3 gerezd fokhagyma
tejföl / tejszín (2 dl)
sajt (lehet krémsajt is, de bármilyen maradék jó)
szalonna (én császárral szoktam, 30 dkg min)

só, bors 

Kb. 2/3 zacskó orsótésztát megfőzök.
Egy lábasban kiolvasztom a spenótot, adok hozzá egy kis vizet, sót, fokhagymát (darabolva vagy zúzva), pár percet rotyogtatom, hozzákeverem a 3 tojást, krémsajtot vagy reszelt sajtot (20 deka mehet bele), és ízlés szerint tejfölt-tejszínt.
Egy nagy serpenyőben közben megpirítom a szalonnát (bármilyen szalonna jó de én a császárt preferálom ami kicsit húsos. bármilyen maradék jó tul.képp., pl. sonka is). Ráborítom a kifőtt tésztát, kicsit pirítom, aztán ráöntöm a spenótos cuccot, összekeverem, 3 perc és kész. Reszelt sajtot teszek a tetejére tálaláskor.
Mindig meg lehet csinálni, hamar készen van, finom, maradékok változatos formája hasznosítható benne, tészta meg spenót meg úgyis mindig van otthon. :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...