2011. december 20.

Citrusos-vaníliás banánlekvár

Igazi handmade karácsonyi ajándék. Én hagytam magunknak is belőle, olyan finom!! :)


Hozzávalók:
6 érett (de még nem barna) banán
2 narancs
3 citrom
2 teáskanál vanília-aroma
20 dkg Dr. Oetker Befőzőcukor Szuper 3:1
1 tasak Dr. Oetker Dzsemfix Extra 2:1

Négy csinos kis befőttesüveget (kb. 1,5-2 deciseket) kiforralunk, és konyharuhára borítunk.
A narancsok és a citromok levét kifacsarjuk és leszűrjük. Egy nagy lábasba öntjük.
A banánokat egyesével meghámozzuk, villával pépesre összetörjük (a barnább vagy csúnyább részeket kivágjuk), és beleborítjuk a lábasba. Jól bele is keverjük minden egyes banán után, hogy érje mindenhol a citromos lé, és ne barnuljon meg. Így maga a lekvár is végül szép sárga lesz! Ha elkészültünk, hozzáborítjuk az aromát, a cukrot és a dzsemfixet, majd magas hőfokon, folyamatos kevergetés mellett felforraljuk a gyümölcsmasszát. Ha már zubog, akkor 2 percen át még forraljuk, majd levesszük a tűzről. Ha lett rajta hab, azt leszedjük (nekem nem lett). Merőkanállal az üvegekbe szedjük, erősen rácsavarjuk a kupakjukat, és fejtetőre állítjuk őket, kb. 5 percre. Ezután én kivittem őket a teraszra, és ebben a hűvös időben egy óra alatt teljesen kihűltek. Lehet cimkézni, díszíteni, és ajándékozni. :) 

Boldog Karácsonyt!


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...