2011. december 23.

Almás-diós tekercs

Íme, egy kis instant karácsony. Egyszerű, mint egy rétes, és finom, mint a beigli. Csakapuffin oldaláról készítettem, épp most készülök módosítva is megsütni - aszalt áfonya helyett igazi meggyel, egy kis rummal, nádcukorral. De ne szaladjunk ennyire előre: íme az alaprecept. Aki időhiányban küzd, annak ideális, így gyorsan Szenteste előtt.


Hozzávalók a tésztához:
4 dkg vaj
25 dkg liszt
2,5 dkg porcukor
egy zacskó sütőpor
1 tojás
7,5 dkg tej

Hozzávalók a töltelékhez:
10 dkg szárított áfonya
5-8 evőkanál almalé
10 dkg dió apróra törve
2 alma lereszelve
2-3 evőkanál savanykásabb lekvár (pl. ribizli, erdei gyümi)
kevés fahéj

Összekeverem a töltelék hozzávalóit. (Én rögtön megbolondítottam egy kis rummal is.)
A tészta hozzávalóit összegyúrom, és lisztezett munkalapon téglalap alakúra nyújtom. A tölteléket - mint a piskótatekercsnél - elterítem rajta (én szórtam alá kevés zsemlemorzsát is), és óvatosan feltekerem. Lekentem a tetejét egy tojással, és kivajazott sütőlemezre helyezve 40 perc alatt megsütöm 200 fokon. (Az első 20 percben lefedve süssük.)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...