2011. január 4.

Túrós meggyes muffin

Elutazásunk előtti napon meglepve konstatáltam, hogy van egy kis túró a hűtőben. Olyan formában szerettem volna felhasználni, amit magunkkal vihetünk az útra, így lett belőle muffin. Nagyon finom, és egyszerűen elkészíthető. Lehetetlen elrontani.

Hozzávalók:
25 dkg túró
25 dkg liszt (fele lehet teljes kiőrlésű) 
1 sütőpor
25 dkg margarin
15 dkg barnacukor
3 cs. vaníliás cukor
2 tojás
2 citrom reszelt héja
fűszerek
fél pohár natúr joghurt
magozott meggy (finomabb a fagyasztott, mint a befőtt!)


A sütőt előmelegítjük, a muffinformát kibéleljük. A túrót alaposan áttörjük, belekeverjük a reszelt citromhéjat. A lisztet elkeverjük a sütőporral. A vajat kikeverjük a cukorral és a vaníliás cukorral. A tojásokat egyesével beledolgozzuk, majd apránként hozzáadjuk a lisztet, joghurtot és a túrót, végül fűszerezzük (én kb. negyed zacskó mézeskalács fűszerkeveréket használtam, de szerintem a fahéj-szegfűszeg kombó is megteszi). A masszából 1 evőkanálnyit beletöltünk a formába, mindegyik tetejére belenyomunk 3-3 szem meggyet, majd ismét egy kevés masszát halmozunk rá. 
A sütőben 180 fokon kb. 20 percig sütjük.
Nekem 16 muffin lesz egy ekkora adagból.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...