2014. február 14.

Grillezett kecskesajt

Mi a titka a tökéletes grillezett kecskesajtnak? Hogyan varázsolhatjuk ezt a különlegességet az asztalunkra, 5 perc alatt?


Gondolom, kevesen készítenek rendszeresen kecskesajtot, akár ebben a megsütött formában, akár másként. Pedig egy jó kecskesajtból pofonegyszerű villámgyors vacsorát prezentálni, akár vendégeknek is. És a gyorsaság itt nem pusztán píár: ez tényleg nagyon gyorsan elkészül. (Olyannyira, hogy legutóbb egy adagot oda is égettem. :) )
Milyen a jó kecskesajt?
Illatos (kicsit kecskeszagú), és állagra kellően szilárd. Azaz ha megnyomjuk, nem leveses. Szépen szeletelhető. Mi házi kecskesajtot szoktunk megsütni, nyilván ki kell tapasztalni, hogy a piacon kitől érdemes venni.
Maga az elkészítés gyerekjáték. Nem kell hozzá semmi, csak egy serpenyő. De tényleg.
- Olaj? Nem szükséges. Sem egyéb zsiradék - a sajt kellően zsíros ahhoz, hogy ne tapadjon a serpenyő aljához.
- Fűszerek? Felesleges. A kecskesajt igen intenzív ízű, mindenféle ízesítés nélkül is tökéletes. 
Én azt javaslom, hogy ne is panírozzuk semmivel (magvak, stb.), nem tesz hozzá az ízélményhez annyit.

A serpenyőt jól hevítsük fel, aztán vegyük kicsit lejjebb a hőfokot, én 10-es skálán 7-esen szoktam sütni.
Vágjunk a kecskesajtból 1-1,5 centis szeleteket, és fektessük a serpenyőbe egymás mellé. Falapáttal alá tudunk kukkantani - ha szép világosbarna az alja, akkor megfordíthatjuk. Mindössze pár perc az egész művelet. 
És milyen menő lenne leírni, hogy a salátát addig dobjuk össze, amíg sül a sajt - ne addig dobjuk össze, mert odakozmál a sajtunk. :) Előtte készítsük el a friss zöldsalátát, mert bizony azzal a legfinomabb. Azt lehet fűszerezni is. :) Én pirítóst is szoktam mellé kínálni.
És íme a tökéletes luxusvacsora, pillanatok alatt. ;)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...