2014. február 18.

Csokis-meggyes piramis

Gyerekzsúrokra szerintem szuper süti, mert az én gyerekeimnek is nagyon tetszett a piramis-forma, és könnyen csúszik a finnyásabbaknak is a puding miatt. Apropó, puding: nálunk persze a férjem kedvéért készült, aki örök zacskóspuding-rajongó. Én meg próbálom mindig színesíteni valahogy ezt a puding-témát, lévén nem a szívem csücske. :)


Hozzávalók a piskóta-alaphoz:
4 tojás
4 evőkanál cukor
2 evőkanál liszt
3 evőkanál darált dió
1 teáskanál sütőpor
pici só
Hozzávalók a felső részéhez:
1 zacskó csokipuding por
fél liter tej
4 evőkanál cukor
meggy
étcsoki
meggylekvár

Először megsütjük a diós piskóta lapot. Előmelegítjük a sütőt 180 fokra. A 4 tojást a pici sóval és a cukorral kb. 5 percen keresztül verjük kézimixerrel. Hozzákeverjük egy fakanállal a sütőporral elkevert lisztet, végül a darált diót is. Sütőpapírral fedett sütőlemezre terítjük, és kb. negyes óra alatt megsütjük (figyelgessük).
Míg sül, elkészítjük a pudingot a tejjel és a cukorral, szabályosan. Keresünk közben kis szilikon formákat, amivel valamilyen extrát viszünk a dologba. Nekem szilikon muffin-sütő formáim vannak, azokat hideg vízzel kiöblítettem, és szépen teleraktam őket a még meleg pudinggal. Mindegyiknek nyomunk egy szép nagy meggyet a közepébe, és a tetejét szépen elsimítjuk. Kitesszük a hidegre (melegebb évszakban nyilván a hűtő jöhet szóba). 
Amikor megsült a piskótánk, azt is kihűtjük. 
Végül összeszereljük a piramisokat (vagy kinek mi): egy akkora kiszúróval, mint amekkora a szilikon formánk teteje, a piskótából korongokat szúrunk ki, megkenjük meggylekvárral vékonyan, és rávarázsoljuk a megdermedt puding-csúcsokat. A tetejükre meggy-szemeket ültetünk, és lecsorgatjuk olvasztott étcsokival.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...