2013. március 26.

Kalács-nyuszi

Annyira szerettem volna meglepni valamivel az én tündér kislányomat, ha már ennyire lelkesedik mindig az alkotásaimért! Limara oldalán találtam egy cuki nyuszi-formázást, egy kedves receptemből készítettem el, a végeredmény: illatos, puha és nagyon finom mutáns-nyuszi-sereg! :) Szívből ajánlom húsvétra, akár kalács helyett is, ahol vannak gyerekek! 
(Habár ez is vethet fel apróbb problémákat, Réka ugyanis rögtön az elején leszögezte, hogy a fülét senki nem eheti meg, mert nem fog a nyuszi hallani.)



Hozzávalók:
40 dkg süteményliszt
20 dkg finomliszt
1,5 dl tej
1,5 dl víz
1 tojás
egy zacskó (7 g) szárított élesztő
5 evőkanál cukor
2 teáskanál vanília aroma
3 evőkanál olaj
pici só
A kenéshez: olvasztott vaj, 1 teáskanál vanília aroma 
1 tojás
A díszítéshez mag vagy mazsola

Én most "csaltam", ugyanis beleöntöttem az összes hozzávalót a kenyérsütő gépbe, és egy dagasztó-kelesztő programot kapcsoltam. A kelesztési idő lejárta előtt fél órával kivettem a tésztát, és nekiláttam a formázásnak.
Akinek nincs kenyérsütője, az a szokásos módon járjon el: az élesztőt a langyos tejben pici cukorral felfuttatjuk, majd hozzáadva a többi hozzávalót, kézimixer dagasztókarjával legalább negyed órán át dagasztjuk. Utána meleg helyen, lefedve kelesztjük kb. egy óráig. 
Előmelegítjük a sütőt 180 fokra (légkeverésen 160 fok).
A tésztát 6 részre szedjük. Minden darabot még kettévágunk, a darabokat téglalap alakúra nyújtjuk, megkenjük vaníliás vajjal, és feltekerjük. Az egyiket a másikra keresztbe fektetjük, az alsót félig kettémetszve visszahajtjuk, ahogy a képen látható. Ezek lesznek a nyuszi fülei. Alaposan nyomjuk a nyuszi "popója" alá. A nyuszi "lábacskáinak" a végeit is jól csippentsük össze. Ha elkészültünk a nyuszikkal, hagyjuk őket a sütőpapírral lefedett tepsin pihenni még egy fél órát, majd kenjük meg őket egy tojással, és csináljuk nekik szemecskéket (illetve tetszés szerint díszítsük). Azokat újból kenjük meg tojással. Az előmelegített sütőben 20 perc alatt megsütjük őket.

3 megjegyzés:

  1. Nagyon jól néznek ki! Elmentem a recepted, jövőre már én is megsüthetem Pici Fiamnak! :-)

    VálaszTörlés
  2. Hát igen, a fiatalúr az idén még nálunk sem kapott belőle. :)

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...