2013. január 6.

Zserbógombóc

Lemaradtam, mint a borravaló. Sebaj, lesz itt még az idén is karácsony, ha már a világvége elmaradt.
Olyan sokat olvasgattam a Puffin-féle zserbógombócról, hogy végül megcsináltam. Aztán újra megcsináltam. És újra. Szóval elég jó. :)


Hozzávalók:
15 dkg aszalt sárgabarack
15 dkg darált dió
2 evőkanál rum (eredetileg narancslikőr. én barackpálinkával is megcsináltam. :))
forró  víz
2 evőkanál porcukor
1 evőkanál baracklekvár
fél teáskanál rum
Hozzávalók a csokibevonathoz:
15 dkg étcsokoládé
1 tk olaj

Az aszalt sárgabarackokat meglocsoltam a rummal, és felöntöttem annyi forrásban lévő vízzel, amennyi épp ellepte (ebben eltértem az eredeti recepttől). Bő fél órán át hagyjuk őket állni. Utána turmixgépben vagy aprítógépben összedaraboljuk, és az összes többi hozzávalóval egy masszává gyúrjuk. Hűtőbe tesszük egy időre.
Nedves kézzel apró gombócokat formázunk, és a gombócokat is visszatesszük a hűtőbe, hogy jól összeálljanak. A csokit vízgőz fölött megolvasztom, hozzákeverem a pici olajat, és a gombóckákat sorban megfürdetem a csokiban. Sütőpapírra teszem őket, és irány vissza a hűtő. Ha jól megdermedt rajtuk a csokibevonat, kiigazítjuk a talpacskáikat, és papírkapszliba ültetve csodás gasztro-ajándékot kapunk.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...