2011. október 26.

Sütőtökös diós sütemény

Tudjátok, nekem a sütőtök kötelező program ilyentájt. Egy év alatt valahogy annyira ráéhezek, hogy valósággal rajongok a még meleg sütőtök édes ízéért.
Most egy NAGYON sütőtökös receptet hoztam, sok-sok dióval, de kevés cukorral. :)

Hozzávalók (egy 20*30-as tepsibe):
65 dkg megsütött sütőtök-püré
15 dkg vaj
25 dkg nádcukor (én mindössze 6 dkg negyed kanál cukrot használtam)
1 kávéskanál vanília-aroma
3 tojás
0,75 dl tej
25 dkg liszt (nekem ebből 10 dkg MasterMix)
1 csomag sütőpor
15 dkg durvára darált dió
csipet só
2 kávéskanál fahéj
1 kávéskanál őrölt szegfűszeg
1 kávéskanál mézeskalács fűszerkeverék
4 kávéskanál nádcukor

Egy szép termetes sütőtököt a szokásos módon megsütünk, majd a belsejét villával összetörjük, és kimérünk belőle 65 dkg-ot. Előmelegítjük a sütőt 200 fokra (légkeverés)
A puha vajat a cukorral kézimixerrel habosra keverjük, és egyenként hozzáadjuk a tojásokat is. Hozzáadjuk a csipet sót, a vanília-aromát, a tejet, a fűszereket, a durvára darált dió kb. kétharmadát, és a sütőporral összekevert lisztet. Végül hozzáöntjük a sütőtök pürét is, és az egészet jól elkeverjük.
Vajjal kikent tepsibe öntjük, és a tetejére egyenletesen rászórjuk a 4 kávéskanál nádcukorral elkevert maradék diót.
Hozzávetőleg 40 perc alatt sül meg. (Ha túl magas a hőfok - azaz a dió égni kezd a tetején - picit vegyük lejjebb.) Finom, krémes állaga lesz.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...