2011. június 5.

Nyári zöldborsókrémleves

Hú de régen jöttem ide!! Élek még, sőt, ami még ennél is lényegesebb: főzök-sütök még, csak mivel dolgozok, kreatív energiáim nagy része abba az irányba pazarlódik... :))
Hoztam egy nagyon finom nyári zöldborsólevest, ahogy én csinálom, remélem nektek is ízleni fog!


Hozzávalók:
egy kis fej vöröshagyma
40 dkg zöldborsó
egy közepes szem krumpli
1 dl tejszín
egy mentaág (kb. 6-8 mentalevéllel)
1 tojás
kb. 3 evőkanál liszt
pici só

Az apróra vágott hagymát kevés olajon megfonnyasztom, majd ráborítom a borsót, kevergetem egy percig, és felöntöm 7 dl húslevessel (vagy vízzel és dobok bele egy húsleveskockát). Főzöm kb. 10 percig, majd hozzádobom a meghámozott, felkockázott krumplit, és együtt megfőzöm a zöldségeket. Kiszedek a zöldborsó-szemekből pár evőkanálnyit, és a maradék levest a tűzről levéve botmixerrel pürésítem. Visszateszem a tűzre, beledobok egy mentaágat, és egy tojásból galuskát szaggatok bele, mikor újra forrni kezd. (MOST vehetünk ki a babának egy tányérral.) Hozzákeverek egy deci főzőtejszínt (vagy 2 evőkanál tejfölt), összerottyantom folyamatosan kevergetve. Kipecázom a mentaleveleket.
A galuskával dúsított leves tálalásakor a tetejére a félretett zöldborsószemeket helyezünk, és mentával díszítjük. 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...